top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverSven Boonen

Medisch co-working centrum Medpoint van start in Sint-Truiden

Met een moderne visie op medische clustering en co-working opende Medpoint op maandag 4 februari haar eerste vestiging op de Tongersesteenweg 100 in Sint-Truiden. Een voorbeeld hoe ondernemers, artsen en paramedici elkaar vinden in een lokaal zorgverhaal, en naar verluid slechts het startshot voor meerdere vestigingen doorheen heel Vlaanderen.

Wat Medpoint zo'n uniek en innoverend concept maakt is de kruisbestuiving die er ontstaat door (para)medische beroepen onder één dak te brengen. De kabinetten die de zelfstandige er kan huren zijn compleet van alle voorzieningen en ontzorgen de artsen van administratieve en niet-medische taken—een grote drijfveer voor oprichters Julie Nassen, Jens Raskin en Valerie Cesar.


Ook de patiënt van het medisch centrum genieten heel wat voordelen. Het uniek ecosysteem dat binnen het centrum leeft, zet lussen op waarbij disciplines kunnen worden samengebracht en complementair ingezet kunnen worden (vb. tussen een huisarts en een psycholoog). Een modern digitaal aanmeldsysteem zorgt ervoor dat patiënten zich eenvoudig met de identiteitskaart kunnen aanmelden en in real-time kunnen volgen wanneer hun arts beschikbaar zal zijn.


Enkele dagen vóór de grote opening werd (zoz) reclamebureau door Medpoint uitgenodigd om een exclusief onthullingsevent bij te wonen. Onze CEO Carl Nijssens en Art Designer Edu Vangrootloon kregen die avond een voorlichting van het reilen en zeilen van Medpoint.


"De sfeer die Medpoint uitstraalt is modern, rustgevend en huiselijk," vertelt Carl Nijssens, CEO bij (zoz) reclamebureau. "Het haalt patiënt en professional weg uit het koele, medisch kabinetsgevoel of die kille klinieksfeer. Een juiste keuze, als je het mij vraagt. De artsen, specialisten, kinesisten, psychologen en andere medische beroepen krijgen de nodige ruimte om vooral te doen waar ze goed in zijn. De patiënt oogst daar natuurlijk ook de voordelen van."


Zowel in namesearch, corporate identity en communicatie ondersteunde (zoz) Medpoint. In de medische sector staat de bewustwording rond communicatie, corporate identity en vooral digitale marketing vaak nog in zijn kinderschoenen. Onze achtergrond en toewijding aan deze sector kunnen het verschil maken.


Als communicatiebureau denken we mee vanuit het standpunt van de patiënt en vertalen we de boodschap van arts op een professionele en verstaanbare manier. "We kennen ondertussen de behoeften van de medische sector zeer goed. We beschikken ook over de relevante ervaring om deze sector doeltreffend in de kijker te zetten, en mensen in huis volgen de ontwikkelingen van de sector ook op de voet op," concludeert Carl.


Naast Medpoint begeleidde (zoz) reclamebureau tal van andere projecten binnen de sector, waaronder Endonet, Medical Skincare en Orthopedie Maasland. Denk je dat wij jou kunnen helpen? Neem vrijblijvend contact met ons op om samen op zoek te gaan naar een stijl die aansluit bij jouw visie.

171 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page