top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverSven Boonen

Hasp-O: een nieuw hoofdstuk voor katholiek secundair onderwijs in Haspengouw


Op dinsdag 12 februari werd de naam van de vernieuwde Scholengemeenschap Sint-Trudo officiëel uit de doeken gedaan. KCST, Technicum, SOLV Campus Tuinbouw, SOLV Campus De Regenboog en SOLV Campus Sint-Aloysius slaan de handen in elkaar en komen samen onder één nieuwe naam met een gloednieuw logo: Hasp-O.



De geboorte van Hasp-O


Scholengemeenschap Sint-Trudo ging samen met reclamebureau (zoz) in zee voor de volledige restyling voor het katholiek secundair onderwijs in Haspengouw. Gedurende een half jaar werd er in huis met man en macht —samen met een selecte, interne werkgroep—hard gewerkt om het gigantische project vorm te geven.


"Alles begint bij de naam," vertelt Lisbeth Mortelmans, Project Manager bij (zoz) reclamebureau. "Na enkele brainstorm sessies, namesearches en moodboards werd het duidelijk dat Hasp-O de nieuwe naam zou worden voor de scholengemeenschap. Eens de naam definitief vast stond, volgde al snel het logo."


"Zowel voor ons als voor de scholen was het enorm belangrijk dat de waarden, normen en eigenschappen van de individuele scholen gerespecteerd bleven binnen die nieuwe stijl," onthult Edu Vangrootloon, Art Director bij (zoz) reclamebureau. "De O in Hasp-O staat niet alleen voor onderwijs maar reflecteert in één oogopslag de identiteit van elke campus."


De geborgen, warme glimlach in het midden staat voor Hasp-O Zuid (SOLV Campus De Regenboog). Technicum en KCST omarmen elkaar in het midden van de cirkel en vloeien samen tot één geheel in Hasp-O Centrum. Hasp-O Stadsrand (SOLV Campus Tuinbouw) omgrenst het geheel aan de rand van het stad, waarbij Hasp-O Zepperen (SOLV Campus Sint-Aloysius) er als satellietschool tussenuit springt, letterlijk "in het groen".


Op naar hoofdstuk twee


Naast de namesearch, het logo, de volledige huisstijl, communicatieadvies en divers drukwerk blijft (zoz) druk in de weer om Hasp-O mee op de kaart te zetten.


"We hebben samen met de scholengroepen een lange weg achter de rug, maar onze samenwerking met Hasp-O loopt nog lang niet ten einde," gaat Lisbeth verder. "De onthulling is voor ons als reclamebureau en voor de scholengroepen slechts het begin van onze samenwerking. Er staan nog een aantal drukke maanden op ons te wachten. Er valt een heel gewicht van onze schouders nu we eindelijk over het project kunnen communiceren. De positieve receptie van de leerkrachten, studenten en de pers werkt alleen maar motiverend."


Ook de website van Hasp-O komt uit de (zoz)-stal. "Een website voor scholen ontwikkelen is geen eenvoudig gegeven—laat staan vijf scholen onder één enorme noemer—maar ook op digitaal vlak hebben we Hasp-O volledig gemoderniseert," aldus Sven Boonen, Social Brand Manager. "Het verhaal achter elke individuele school, het enorm studieaanbod met lestabellen, het laatste nieuws uit elke campus: álles is terug te vinden binnen die ene website."


Ben jij ook op zoek naar professioneel advies bij een merger of een restyling? Neem vrijblijvend contact met ons op, bel ons (011 67 28 76) of stuur ons een mailtje (info@zoz.be). Laten we samen op zoek gaan naar een identiteit die bij jou past!

151 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page